Søråshøgda barnekor

Søråshøgda barnekor -

Tur til Oslo 30. mai – 1. juni 2008

Kortur-Oslo-2008-b450.jpg
Fredag var det avreise. Noen sto opp kl 6 for å ta fly kl. 8, men de fleste reiste kl. 17 fra Flesland. Da vi landet på Rygge var deilig syden-varme det første vi møtte, og den hadde vi med oss hele helgen.Da vi kom til Holmlia kirke fikk vi en flott mottakelse av June, Hans Olav og HobaMax som hadde laget kanapeer til oss! Etter at vi hadde fått i oss deilige fiskeburgere, var det tid for øving. Så lekte vi litt ute før vi tok kvelden.
Lørdag var det tidlig opp til frokost og matpakkesmøring før vi dro inn til Oslo. Først var vi i Vigelandsparken, så var det omvisning på NRK. Om ettermiddagen deltok vi på Holmlia-dagene, der vi sang 3 sanger sammen med HobaMax. Så ble HobaMax-jentene med oss til overnatting i kirken. Der grillet vi, øvde og lekte litt før det store godtebordet m/underholdning. Til sist hadde Kristine og June en koselig skumringsstund i kirkerommet. Det ble en fin stund, og vi fikk lære en helt ny god natt-sang som June hadde laget. Etter det var det deilig å få legge seg.
Søndag måtte alle tidlig opp for å pakke, for vi skulle til Tusenfryd rett etter Gudstjenesten. Det var en flott Gudstjeneste der vi sang sammen med HobaMax. Så var det rett i buss til Tusenfryd. Der delte vi oss inn i grupper og så var det fritt frem for det vi ville være med på, her var det noe for alle! Til slutt samlet vi oss i badeland, og det var deilig å få kjøle seg ned litt. Så dro vi tilbake til Rygge, og det ble sein kveld før vi var hjemme. Det var nok en trøtt gjeng som ankom Flesland, men alle hadde hatt en kjempefin tur, og alt hadde gått fint!
Tusen takk til alle for en kjempefin tur, til alle de greie barna som var med, alle foreldre og ledere, og spesielt til komiteen Reidun og Kristin for et flott opplegg!

Category: Turer